Nasza Świątynia
    Bierzmowanie
    Marsz dla Jezusa

PDMD z wycieczką do ObryDSPrz

Z okazji mijającego już roku katechetycznego oraz formacyjnego w miniony weekend tj. 18-19 czerwca, dzieci z ogniska Papieskich Dzieł Misyjnych Dzieci wraz z opiekunami wyjechały na wspólny wyjazd.

Miejscem docelowym była Obra niewielka miejscowość położona w Wielkopolsce. Zanim jednak dojechaliśmy do Obry postanowiliśmy zobaczyć na własne oczy rozsławiony na całą Polskę posąg Chrystusa Króla, który stoi w Świebodzinie ogarniając swymi ramionami miasto. Przy okazji pobytu w tej miejscowości odwiedziliśmy nieopodal znajdującą się Bazylikę Miłosierdzia Bożego, w której to pomodliliśmy się w intencji naszego Ogniska Misyjnego oraz za dzieci potrzebujące naszej modlitwy na całym świecie. Ze Świebodzina udaliśmy się do Obry, która swoją wyjątkowość zawdzięcza obecności Seminarium Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej,których głównym hasłem zaczerpniętym z kart Ewangelii jest: „Posłał mnie Pan głosić Ewangelię ubogim." Dlatego też Oblaci jeżdżą po całym świecie aby Dobrą Nowinę o zbawieniu nieść wszystkim napotkanym ludziom szczególnie tym najbardziej ubogim. Tak więc wybór Obry oraz Oblatów nie był dla nas przypadkowy. Nasze Ognisko to także mali misjonarze poznający różne zakątki świata na razie tylko teoretycznie i przez zdjęcia ale kto wie może któreś z nich odkryje w sobie pragnienie wyjazdu na Misje aby w ten sposób służyć Chrystusowi. Na miejscu w klasztorze mogliśmy posłuchać na temat życia zakonników, historii powstania Zgromadzenia, aktualnej pracy. Mogliśmy również zwiedzić Muzeum Misyjne w którym znajdowały się różne przedmioty przywiezione przez członków Zgromadzenia z najdalszych zakątków ziemi a tym samym poznać zwyczaje i kulturę różnych krajów. Kiedy zobaczyliśmy przedmioty z Madagaskaru dla którego przecież mieszkańców zbieraliśmy pieniądze w czasie trwania akcji „Kolędników misyjnych" i kiedy zobaczyliśmy obraz Matki Teresy o której przecież niedawno słyszeliśmy z ust jednej z sióstr Matki Bożej Miłości który to zakon założyła Matka Teresa, to serca zabiły nam intensywniej poczuliśmy się jak w domu. A to jeszcze nie koniec wrażeń gdyż ojcowie na kolacje pozwolili rozpalić ognisko i wspólnie się pobawić kosztując swojskich wyrobów gdyż większość jedzenia wytwarzają sami posiadając niemałe gospodarstwo. Następnego dnia tj w niedzielę udaliśmy się po śniadaniu na Mszę św. parafialną dla dzieci gdzie zostaliśmy bardzo miło przywitani przez Ojca prowadzącego Mszę św. i po Eucharystii oraz spakowaniu rzeczy ruszyliśmy w drogę powrotną zatrzymując się jeszcze w Jabłonnej w której znajduje się „Park Zabawy Bogilu". Po kilku godzinach tam spędzonych podczas których dzieci mogły się wyszaleć dowoli wróciliśmy pełni wrażeń do Szczecina gdzie czekali na nas rodzice. Był to piękny choć krótki wyjazd podczas którego mogliśmy poczuć się jedną rodziną Papieskiego Dzieła Misyjnego Dzieci. W przyszłym, roku na pewno zaplanujemy następne wyjazdy.