Nasza Świątynia
    Bierzmowanie
    Marsz dla Jezusa

Zimowisko w ZwardoniuDSPrz

W dniach 21-27 stycznia br. dzieci z naszej parafii wraz z opiekunami i ks. Dominikiem wyjechały na zimowisko do naszej ulubionej małej miejscowości w Beskidzie Żywieckim o wdzięcznej nazwie Zwardoń. Na to zimowisko pojechaliśmy autokarem z firmy Amigo ze wspaniałym Panem Karolem. Przez pierwsze trzy dni przy pięknej pogodzie, dzieci pod czujnym okiem instruktorów stawiały pierwsze kroki na nartach, szlifowały swoje już nabyte wcześniej umiejętności.

W czwartek była mała przerwa w szusowaniu na stoku i wybraliśmy się w podróż po Śląsku. Odwiedziliśmy najpierw Muzeum Ognia w Żorach. To była wspaniała zabawa na interaktywnej wystawie w poszukiwanie odpowiedzi na temat energii i ognia od czasów najdawniejszych aż do dnia dzisiejszego.

Następnym przystankiem była Kopalnia Guido w Zabrzu. Tu wędrując chodnikami poznawaliśmy na czym polega praca górnika przy wydobyciu węgla i jak jest trudna oraz jak to się zmieniało na przestrzeni lat. Punktem kulminacyjnym była Msza Święta w kaplicy na głębokości 170m pod powierzchnią ziemi, którą odprawił ks. Dominik z tutejszym kapelanem. Po tej wędrówce zjedliśmy pyszny obiad a później przejechaliśmy do Rudy Śląskiej w której skorzystaliśmy z zaproszenia i relaksowaliśmy się w aquaparku – Aquadrom. Był ogromny balon po którym dzieciaki skakały, zjeżdżalnia ,,cebula’’ i wiele innych atrakcji – szkoda, że tak krótko. Warto będzie wrócić w to miejsce.

Piątek był ostatnim dniem szaleństwa na stoku. Nasze dzieci to pojętni uczniowie i w tym dniu już wszyscy zjeżdżali z ogromnymi uśmiechami z samego szczyty Małego Rachowca. Nasz wyjazd tym razem był wyjazdem pod hasłem Poszukiwacze Skarbów Mszy Świętej. Każdego dnia przeszukiwaliśmy zakamarki naszego pensjonatu w poszukiwaniu zaszyfrowanych wiadomości oraz haseł i odzewów, w których kryły się różne wskazówki. Ksiądz Dominik wprowadzał nas w tajniki stroju kapłańskiego i naczyń liturgicznych. Opowiadał o każdym elemencie mszy, pomagał odkrywać skarby, które Pan Bóg nam w niej daje. Odszukiwaliśmy w Piśmie Świętym cytatów oraz odpowiedzi na różne pytania.Postanowiliśmy również stworzyć własnoręcznie kartki z pozdrowieniami do rodziców. Wspaniałe kartki zostały zapakowane w koperty i wysłane.

Sobota była ostatnim dniem naszego zimowiska i jednocześnie dniem powrotu do domu. W tej drodze zatrzymaliśmy się we Wrocławiu gdzie odwiedziliśmy ZOO a dokładnie Afrykarium. Mogliśmy oglądać jak słodkie są ogromne manaty jedzące marchewkę i sałatę lub śpiący z rodzicami mały hipopotam. Rekiny i płaszczki pływały z innymi rybami na wyciągnięcie reki. To zimowisko było czasem pełnym wspaniałej zabawy, nowych znajomości oraz odkrywnia, jak cudownymi skarbami obdarowuje nas Pan Bóg.