Nasza Świątynia
    Szmaragdowe Duszki
    Bierzmowanie
    Marsz dla Jezusa

Dzień wspólny i majówka w BerlinieDSPrz

Kandydaci do bierzmowania wybrali się ostatnio na dwa, jednodniowe wyjazdy, tzw. Dzień wspólny  14 kwietnia oraz majówkę do stolicy Niemiec.

Ideą „Dnia wspólnego” była chęć spędzenia dnia razem ot, żadna nowość.Chętni, którzy przybyli na to wydarzenia dzień rozpoczęli wspólną herbatą i ciastkiem w kawiarence przy biurze, a później udali się tramwajem na drugą stronę Odry. Pierwszym przystankiem był klasztor sióstr Karmelitanek na Golęcinie. Zatrzymaliśmy się tam na modlitwę i krótką rozmowę z jedną z sióstr. Byłą to okazja, aby poznać lepiej i bliżej czym jest życie konsekrowane za klauzurą. Druga stacja to Hospicjum św. Jana Ewangelisty, również na Golęcinie. Ksiądz Kapelan oprowadził nas po tym miejscu, wyjaśniając, jak zachować się wobec tajemnicy ludzkiego cierpienia i śmierci. Kolejnym przystankiem na naszej mapie był wspólny posiłek w …. jednej ze znanych amerykańskich sieci restauracji.

Po posiłku udaliśmy się do sanktuarium Najświętszego Serca Pana Jezusa, aby lepiej poznać czym jest kaplica Wieczystej Adoracji oraz Wieczysty Konfesjonał. Była to także okazja do tego, aby poznać jedną z największych wspólnot parafialnych, prowadzonych przez Chrystusowców w Polsce i na świecie. Ostatnim przystankiem była Bazylika archikatedralna św. Jakuba, czyli kościół-matka kościołów naszej archidiecezji. To właśnie tutaj ks. Arcybiskup oraz Biskupi pomocniczy, mają swoje uprzywilejowane miejsce do pełnienia posługi duszpasterskiej.

30 kwietnia natomiast spędziliśmy w stolicy Niemiec, Berlinie. Wyjechaliśmy rano pociągiem ze Szczecina i odbyliśmy baaaardzo długi spacer po mieście odhaczając kolejne, warte zobaczenia miejsca. Towarzyszyła nam piękna, wiosenna pogoda, a nasze nastroje i klimat wycieczki idealnie z nią korespondowały. Ten wyjazd miał charakter rekreacyjny-integracyjny i był zapowiedzią … wspólnego wyjazdu wakacyjnego, który już wkrótce.