REGULAMIN KONKURSU
1. Organizatorem konkursu jest Duszpasterstwo Dzieci Parafii p.w. Świętego Ducha w Szczecinie Zdrojach.
2. Celem konkursu jest:
- Zachowanie tradycji tworzenia szopek bożonarodzeniowych;
- Rozwój i umocnienie rodzinnych tradycji
- Pobudzenie inwencji twórczej w zakresie inscenizacji szopek z wprowadzeniem akcentów regionalnych oraz rodzinnych
- Prezentacja szopki bożonarodzeniowej jako elementu kultury chrześcijańskiej i narodowej;
- Rozwijanie wrażliwości estetycznej dzieci oraz uzdolnień plastycznych;
- Ukształtowanie tradycji kulturowej związanej z obrzędami okresu Bożego Narodzenia;
3. Tematyka konkursu
Zadaniem uczestników konkursu jest wykonanie Szopki Bożonarodzeniowej
w jednym z dwóch wariantów:
a) przestrzennej pracy plastycznej o wymiarach max 35x20x20 cm
b) rysunku lub wyklejanki na kartce o formacie A4 lub A3
4. Na facebookowej stronie Duszpasterstwo Dzieci Parafia Świętego Ducha Szczecin Zdroje będą umieszczane wzory elementów i postaci, które tradycyjnie znajdują się w szopkach, wraz z ich opisem.
Można z tych wzorów korzystać – drukować, wycinać, kolorować, przerysowywać.
Mamy nadzieję, że będzie to wsparcie dla wszystkich uczestników oraz motywacja do wzięcia udziału w konkursie.
I Warunki konkursu
1. W konkursie mogą wziąć udział dzieci należące do naszej Parafii.
2. Prace powinny być wykonane własnoręcznie przez dzieci z możliwie jak najmniejszym udziałem dorosłych.
3. Praca powinna zwierać tradycyjne elementy i postacie szopki, elementy związane z naszym miastem/osiedlem oraz własną rodziną.
4. Oceniane będzie nawiązanie do tradycji Bożego Narodzenia i ogólne wrażenie estetyczne z uwzględnieniem wieku twórcy.
5. Nie mogą do konkursu być zgłaszane szopki biorące udział w konkursach z poprzednich lat.
6. Każdy uczestnik (zespół uczestników) powinien przesłać na adres mailowy: kalinowska.beata@o2.pl
a) jako załącznik – jedno zdjęcie, na którym będzie znajdować się wykonana praca i jej twórca/twórcy
b) w tytule wiadomości wpisać „KONKURS PLASTYCZNY NA SZOPKĘ”
c) w treści wiadomości wpisać:
– opis umieszczonych elementów regionalnych i rodzinnych
– dane twórcy (imię, nazwisko i wiek)
– oświadczenie o zgodzie lub jej braku na publikacje przesłanego zdjęcia
7. Prace należy przesyłać w terminie do 30.12.2020r.
8. Zgłoszenie udziału w konkursie oznacza również pełną i nieodwołalną akceptację warunków niniejszego regulaminu.
II Ocena i nagrody
1. Prace oceniać będzie Komisja Konkursowa powołana przez organizatorów specjalnie do tego celu.
2. Szopki będą oceniane według następujących kryteriów:
- ogólne wrażenie artystyczne, oryginalność pomysłu;
- opracowanie ogólne, dobór i wykorzystanie materiałów (w szczególności naturalnych);
- motywy regionalne;
- wkład pracy i estetyka pracy;
- walory plastyczne (kompozycja, kolorystyka, dodatki)
- wieku twórcy
3. Organizator zastrzega sobie prawo do podziału nagród w zależności od ilości przesłanych prac z jednoczesnym zapewnieniem, że każdy twórca otrzyma słodki upominek.
4. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 6.01.2021r. w ramach „Ogłoszeń Parafialnych” oraz na parafialnej stronie internetowej.
5. Od decyzji Komisji Konkursowej nie przysługuje odwołanie ani nie będzie prowadzona na ten temat żadna korespondencja.
Informacje związane z konkursem można uzyskać:
– na internetowej stronie Parafii www.parafiazdroje.pl;
– na www. facebook.com: Duszpasterstwo Dzieci Parafia Świętego Ducha Szczecin-Zdroje lub Parafia p.w. Świętego Ducha w Szczecinie-Zdrojach
(aby wejść na stronę FB nie trzeba mieć założonego konta)
– u ks. Łukasza lub Pani Beaty